За нещата и за хората.

За опита да полетя и за последиците от приземяването.

За алегориите на пожеланото и за метафорите на реалното.

За...

2/22/2012

Quo Vadis?

“Друг може би щеше да ви  каже:


                                                         “Покръстете ме!”-                


а аз казвам:
                                                         “ Просветете ме!”
                                                                 
                                                                          Х. Сенкевич


Има книги, които се помнят дълго и такива, които ги помниш цял живот... 
Quo Vadis на Сенкевич определено е от вторите. Запомнила съм всяка страница - къде съм плакала, къде съм била разочарована от случващото се и къде съм бързала да чета напред и по-напред, за да разбера възможно ли е спасението... Сенкевич ми показа горящия Рим за първи път... И повярвайте ми, искаше ми се да мога поне малко да рисувам, за да ви го покажа и на вас. Още помня обезумелите очи на Нерон, както и редовете, че "за смъртта не си струва да мислим, защото тя и без наша помощ сама мисли за нас". Помня и историята за една Любов - по-силна, по-истинска и по-красива от всичко...
И тогава, и днес често ми се случва да питам: "Quo Vadis, Domine?"...
                                                                                                                                                              J.R.



 Salvador Dali: The Persistence of Memory


Няма коментари:

Публикуване на коментар