За нещата и за хората.

За опита да полетя и за последиците от приземяването.

За алегориите на пожеланото и за метафорите на реалното.

За...

3/06/2012

Да се събудиш на 85


Понякога животът ни среща с хора, които искат или трябва да ни кажат нещо, да ни научат на това, което знаят. Да ни накарат да преживеем техния опит, за да проумеем своя... Вчера, много случайно, се превърнах в (съ-)участник на едно човешко споделяне за живота и правото да пожелаеш втори шанс...

Снимка: deviantart.com
Ако имах възможността да изживея отново живота си, бих опитал новият ми живот да бъде по-цветен. Да направя повече грешки. Да не се старая да бъда толкова съвършен. Да бъда много по-свободен. Да бъда по-глупав от това, което бях, наистина. На много по-малко, несъществени неща да обръщам внимание.
Ако имах възможност да преживея живота си отново щях да съм по-щастлив. Щях да рискувам повече. Да пътувам повече. Да наблюдавам повече. Да изкача повече върхове. Бих отишъл на повече места, на които не посмях да отида. Щях да ям по-малко здравословни храни и повече сладолед. Да обръщам повече внимание на важните събития и да не си създавам измислени проблеми. 
Бях от тези, за които е разумно и ползотворно да изживеят всяка минута от живота си по правилата, без да напускат праволинейните очертания на допустимото - и в радостта и в мъката.
Ако можех да се върна назад във времето щях да се опитам да ми пука само за добрите моменти. Защото, ако не знаете, животът е съставен именно от тях - от моментите, хубавите моменти. Не ги пропускайте. 
Бях от тези, които никога никъде не отидоха без термометър, жилетка и чадър. Ако можех отново да живея, бих пътувал много по-леко, без излишен товар. 
Ако имах възможността да живея отново, още на пролет бих тръгнал бос по улиците и така - чак до края на есента. Не бих обръщал вече внимание на лошото, защото щях да съсредоточа вниманието си към доброто. Да да играя повече с децата и по-рядко да се срещам с възрастните и техните проблеми. Да обичам повече. Да мисля по-малко. Да мечтая много. Щях не просто да виждам слънцето, а да го усещам, дори и да е зима. 
Ако имах живота си отново...
Но виждате ли, сега съм на 85 и единственото, което имам е знанието, че умирам. Нямам втори шанс!
J.R.




Няма коментари:

Публикуване на коментар