За нещата и за хората.

За опита да полетя и за последиците от приземяването.

За алегориите на пожеланото и за метафорите на реалното.

За...

3/16/2012

ГРАНИЦА

 „Толкова малко, безкрайно малко бе необходимо, за да се озовеш от другата страна на границата, отвъд която нищо няма смисъл: любов, убеждения, вяра, История. Цялата загадка на човешкия живот е в това, че той протича в непосредствена близост или дори допирайки тази граница, че той е отдалечен от нея не на километри, а на не повече от милиметър..."                                   Кундера, Книга на смеха и на забравата
От известно време живея все така - на границата между вчера и утре; на предела между чувства и разум; на линията, която отделя тъмната от светлата ми страна; на ръба. Но искам ли да променя това? Може би не. Предпочитам да си остана тук. Поне засега. Само тук, в пограничното състояние на себе си мога да имам своето "преди" едновременно със своето "след"; да наблюдавам другите и да виждам себе си, движейки се бавно по ръба до момента, в който реша да скоча - без значение накъде.
ГРАНИЦА! Тя винаги е тук, но все по-рядко се осмеляваме да я преминем...
J.R.

1 коментар:

  1. Аз в момента аз също съм при теб, там на границата. Мисля, че ме виждаш. Но аз няма да остана дълго, защото това е ничия земя - там са маските. Знам, че трябва да премина границата и да продължа пътя си, не искам да се обърна назад, но и не бързам да тръгна напред. Обаче знам, че скоро ще потегля към мястото, където ще намеря спокойствие и където ще срещна човека, който ще ме измисли.

    doc

    ОтговорИзтриване